woensdag 11 januari 2017

De WANDA jurk

Een paar dagen geleden begonnen aan de Wanda jurk, en ik moet alleen nog de zoom naaien. Dat ging snel!

WANDA jurk - La Maison Victor sep-okt 2016
Ik heb wel wat zitten sukkelen met de striklinten. In de uitleg worden ze "enkel" geknipt, en er staat nergens iets van randen afwerken. Raar... In alle geval met mijn stofje, een dikkere Jersey kan ik de linten ècht niet onafgewerkt laten, want dan heb ik na een paar wasbeurten geen lint meer over, zo rafelen dat dat doet!

De randen van mijn stofje rafelen

Ik had nog wat blauwe voeringstof liggen en heb de linten daarmee "gevoerd".

2 mooie kanten voor de ceintuur
En ik ben eigenlijk heel tevreden met het resultaat. Het ziet er ook een beetje klasse uit, precies satijnen achterkanten.
A propos de linten... ik had te laat gezien dat de rechterkant hoger in de naad gestikt moest worden dan de linker.
Bij mij zitten ze op dezelfde hoogte.

Striklinten links en rechts even hoog

Maar het stoort niet, gelukkig maar. Ik heb wel een aantekening in de beschrijving gemaakt. Mocht ik de jurk nog eens maken, dan zal ik het correct doen.

Hier en daar een post-it, handig voor de volgende keer

Bij de mouwopening had ik per ongeluk zowel voor- als achteraan 2 knipjes gemaakt. Ik dacht dat zo gezien te hebben op het patroon.

Precies 2 streepjes, maar... het is er echt maar 1!

Dat geeft natuurlijk problemen bij het inzetten van de mouwen. Want er bestaat wel degelijk een rechter- en een linkermouw.

1 knipje aan de voorkant en 2 knipjes aan de achterkant

Dus bij nader inzien is er aan het voorpand maar 1 knipje te doen. Gelukkig heb ik de fout gevonden en heb ik mijn mouwen juist kunnen aanzetten.

Ik heb weer veel met mijn overlock kunnen locken. Fantastische machine toch hè.

Mijn onmisbare overlock

Zo netjes dat de binnenkant er dan uitziet. Als ik nog terugdenk aan mijn triestige zigzagsteek-afwerking vroeger...


De naden zijn netjes gelockt
Ik denk dat ik de zoom 3 à 5 cm korter gaan maken dan voorzien. Met een dikke panty eronder mag dat wel vind ik.
De zomen nog afwerken en klaar

Kort van stof

Plus!

Mooi voor je figuur, met de aangestikte ceintuur in de taille
snel klaar

Min?

De striklinten toch wat aanpassen (afwerken met voeringstof)
nogal veel stof nodig

Nog eens maken in een ander stofje?

Ik denk het wel, maar dan in een fijnere Jersey

Ook maken?

Misschien heeft mijn uitleg goesting gegeven om eraan te beginnen! Succes!

Follow my blog with Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten